Bij de Omgevingsdienst West-Holland lever je een bijdrage aan de kwaliteit en veiligheid van de leefomgeving. Wij werken in opdracht van en in samenwerking met de provincie Zuid-Holland en twaalf gemeenten in het noordelijk deel van de provincie Zuid-Holland. Met zo’n 190 deskundige en gedreven collega’s werken we aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving is onderdeel van ons takenpakket. Belangrijk werk. Jouw werk?

Ter versterking van onze afdeling zijn wij op zoek naar meerdere Senior medewerkers bouwtoezicht (24-36 uur per week)

Binnen de afdeling Toezicht en handhaving houdt de Senior medewerker bouwtoezicht zich bezig met de uitvoering van toezicht op basis van vastgestelde programma’s. De medewerker controleert en inspecteert zelfstandig bouwplannen. Bij je werk houd je rekening met bestuurlijke prioriteiten en afwegingen.

Wat ga je doen?

Je constateert illegale bouw en illegaal gebruik, onderzoekt en behandelt klachten en adviseert en rapporteert hierover. Daarnaast bepaal je aan de hand van het handhavingsbeleid de juiste strategie om te komen tot correcte naleving van de wet- en regelgeving en adviseer je bij vergunningverlening.

Verder informeer je over bouwregelgeving en –procedures, stelt controlebrieven op en controleert op naleving van opgelegde lasten (onder dwangsom of bestuursdwang).

Ook voer je toezicht uit over diverse en grote projecten en onderhoud je contacten met aannemers, projectontwikkelaars en overige betrokkenen.

De afgelopen maanden zijn diverse medewerkers ingestroomd die het toezicht vak bouwen nog moeten leren. We verwachten dat je dit als uitdaging ziet om je kennis en ervaring direct over te brengen.

Tot slot ben je betrokken bij de rampenorganisatie. Houd er rekening mee dat onze werkzaamheden soms buiten kantoortijden worden uitgevoerd, maar altijd in overleg met de teamleider.

 Wie ben jij?

  • Een prettige gesprekspartner voor zowel in- als externe partijen die ook in staat is om schriftelijk duidelijk te communiceren.
  • Iemand die nauwkeurig werkt en goed kan plannen en organiseren.
  • Je hebt een klantgerichte instelling en kunt goed anticiperen op de diversiteit aan vragen die bij je neergelegd worden.
  • Je staat ergens voor tijdens interne en externe overlegsituaties en kan uitgangspunten en adviezen uitdragen en standpunten verdedigen.
  • Als er tegenstrijdige belangen zijn of conflictsituaties ben je in staat je onafhankelijk te profileren.
  • Je kunt snel en overtuigend beslissingen nemen die vergaande consequenties kunnen hebben.
  • Je opleiding is afgerond op Mbo + niveau op het gebied van bouwkunde (of vergelijkbaar) en minimaal drie jaar ervaring hebt in een soortgelijke functie bij een gemeentelijke organisatie en of uitvoeringsdienst. Verder beschik je over een ABW-1 opleiding.

Wat bieden wij?

Een veelzijdige en uitdagende functie in een informele en betrokken organisatie. Ons kantoor staat op loopafstand van het station en het centrum van Leiden. We zijn goed bereikbaar met auto, trein en bus, maar er komen ook veel collega’s op de fiets. Ben jij een vroege vogel, begin je liever iets later of wil je je kinderen graag van school halen? Geen probleem, we werken met flexibele werktijden en werkplekken en je kunt ook een deel van je tijd thuiswerken.

De functie is afhankelijk van kennis en ervaring ingeschaald in schaal 10 (maximaal € 5247,- bij een 36-urige werkweek). Het salaris wordt bepaald op basis van jouw kennis, opleiding en ervaring. Je krijgt in eerste instantie een arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar, bij goed functioneren is de intentie om dit om te zetten naar een vast dienstverband. Daarnaast bieden we goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals:

  • Reiskostenvergoeding, ontwikkelmogelijkheden en opleidingen
  • Een individueel keuze budget (IKB) van 17,05 % van je salaris
  • Pensioenopbouw via pensioenfonds ABP

Wil jij als Senior medewerker bouwtoezicht je steentje bijdragen?

We horen graag van je! Je kunt je CV en een motivatie (in tekst of beeld) uiterlijk vóór maandag 1 april 2024 sturen naar hr@odwh.nl o.v.v. vacaturenummer 2024-03.

Heb je nog vragen of wil je meer informatie? Dan kun je contact opnemen met Mark Bennink (Teamleider Vergunningen Bouwen) via 06- 21 33 72 46 en/of Leon de Rouw (Teamleider Toezicht Bouwen) via 06 – 29 31 46 79.

 

De vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet en bij gelijke geschiktheid gaat de interne kandidaat voor.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.