Businesscontroller/ adviseur planning & control

Bij de Omgevingsdienst West-Holland lever je een bijdrage aan de kwaliteit en veiligheid van de leefomgeving. Wij werken in opdracht van en in samenwerking met de provincie Zuid-Holland en twaalf gemeenten in het noordelijk deel van de provincie Zuid-Holland. Met zo’n 190 deskundige en gedreven collega’s werken we aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving is onderdeel van ons takenpakket. Belangrijk werk. Jouw werk?

Wij zoeken een businesscontroller/ adviseur planning & control

Het team Planning & Control kenmerkt zich door betrokkenheid, deskundigheid, flexibiliteit en waar nodig ook standvastigheid. Het team zorgt voor de operationele financiën, inkoop- en aanbestedingstrajecten, financiële advisering en de financiële en business (second line of defence) controlefunctie. Het P&C-team is onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering en bestaat uit zes collega’s.

Momenteel werkt ODWH aan een aanpassing in de organisatiestructuur. Voor het P&C-team betekent dit dat er hard wordt gewerkt aan de doorontwikkeling van de three lines of defence en het controlplan. Belangrijk daarbij is het (verder) positioneren van de adviesrol en de businesscontrol-rol.

Wat ga je doen?

Je coördineert het begrotingsproces, het gereedmaken van de jaarstukken en de prognoses. Je zorgt voor een passende inrichting van het financieel systeem.  Je constateert en analyseert verschillen tussen realisatie en begroting en brengt hierover advies uit. Je zorgt voor financiële stuurinformatie, maakt de benodigde analyses en rapporteert aan het MT.  Je helpt bij de doorontwikkeling van instrumenten op het gebied van business control zoals (bestuurs)rapportages, kwaliteitszorg en de analyse en monitoring van risico’s. Je coördineert de werkzaamheden met betrekking tot de bewaking van de urenraming.

Wie ben jij?

  • Je hebt een op het vakgebied gerichte, afgeronde HBO- of WO-opleiding;
  • Minimaal drie jaar ervaring in een vergelijkbare functie op tactisch en strategisch niveau (bij voorkeur bij de overheid);
  • Kennis van en ervaring met Afas Profit en Power BI;
  • Je bent een taakvolwassen, ondernemende en resultaatgerichte professional, die gemakkelijk schakelt op verschillende niveaus en de kunst verstaat om strategie te vertalen naar praktijk;
  • Je hebt een open, collegiale en constructieve en verbindende stijl van samenwerken en bent vaardig in het opbouwen en onderhouden van relaties met (interne en externe) partners.

Wat bieden wij?

Een veelzijdige en uitdagende functie in een informele en betrokken organisatie. Ons kantoor staat op loopafstand van het station en het centrum van Leiden. We zijn goed bereikbaar met auto, trein en bus, maar er komen ook veel collega’s op de fiets. Ben jij een vroege vogel, begin je liever iets later of wil je je kinderen graag van school halen? Geen probleem, we werken met flexibele werktijden en werkplekken en je kunt ook een deel van je tijd thuiswerken.

De functie is in schaal 11 (maximaal € 5.725 bij een 36-urige werkweek). Het salaris wordt bepaald op basis van jouw kennis, opleiding en ervaring. Je krijgt in eerste instantie een arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar, bij goed functioneren is de intentie om een vast dienstverband met elkaar aan te gaan. Daarnaast bieden we goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals:

  • Reiskostenvergoeding, ontwikkelmogelijkheden en opleidingen
  • Een individueel keuze budget (IKB) van 17,05 % van je salaris
  • Pensioenopbouw via pensioenfonds ABP

Wil jij als Businesscontroller/ adviseur planning & control je steentje bijdragen aan onze organisatie?

We horen graag van je! Je kunt je CV en een motivatie (in tekst of beeld) uiterlijk vóór vrijdag 1 december 2023 sturen naar hr@odwh.nl o.v.v. vacaturenummer 2023-10

Heb je nog vragen of wil je meer informatie? Dan kun je contact opnemen met Niek Hof (teamleider Planning & Control) via 06 – 82 66 01 57

Bij voldoende geschikte reacties wordt deze vacature mogelijk eerder van de website verwijderd.

De vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet en bij gelijke geschiktheid gaat de interne kandidaat voor.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.