Senior communicatie adviseur

Bij de Omgevingsdienst West-Holland lever je een bijdrage aan de kwaliteit en veiligheid van de leefomgeving. Wij werken in opdracht van en in samenwerking met de provincie Zuid-Holland en twaalf gemeenten in het noordelijk deel van de provincie Zuid-Holland. Met zo’n 190 deskundige en gedreven collega’s werken we aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving is onderdeel van ons takenpakket. Belangrijk werk. Jouw werk?

Ter versterking van het Team Communicatie & Bestuur zijn wij op zoek naar een Senior Adviseur Communicatie (32 uur)

Team Communicatie & Bestuur is verantwoordelijk voor actieve en tijdige communicatie aan bedrijven, inwoners, opdrachtgevers en bestuur. Daarnaast betrekt het team de medewerkers van de dienst bij de strategie, de doelen en de werkzaamheden van de organisatie. Communicatie werkt hiervoor nauw samen met de teamleiders. Het team Communicatie & Bestuur is onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering en bestaat uit zes collega’s. We zijn een jong team waarbij je eigen inbreng wordt gewaardeerd.

Wat ga je doen?

Als senior-adviseur adviseer je over interne en externe communicatie bij projecten en andere vraagstukken. Je bedenkt de communicatiestrategie en vertaalt deze naar concrete communicatieaanpakken voor meerdere doelgroepen. Je voert de plannen samen met de communicatiemedewerkers uit en je houdt de regie op uitwerking van activiteiten en middelen. Daarnaast bewaak je de samenhang en ontwikkel je communicatiebeleid- en instrumenten door op het gebied van interne- en externe communicatie en woordvoering. Ook vertaal je de organisatiestrategie naar een (nieuwe) corporate communicatiestrategie en creëert er draagvlak voor. In de breedste zin van het woord ben je medeverantwoordelijk voor het uitvoeren van communicatietaken.

Wie ben jij?

Je bent een stevige allround communicatieadviseur en bent zowel een denker als een doener. Anderen enthousiasmeren in je (ontwikkel)plannen en ideeën is iets waar jij goed in bent. Zelf maak je je snel dingen eigen en kunt moeiteloos schakelen tussen verschillende werkzaamheden. Je bent een teamplayer en werkt doelgericht en zelfstandig. Pionieren vind je leuk en gevraagd en ongevraagd adviezen geven over communicatie gerelateerde onderwerpen gaat jou natuurlijk af.

Wat vragen wij?

• Je bent in het bezit van een afgeronde WO- of Hbo-opleiding Communicatie.
• Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als communicatieadviseur.
• Je hebt ervaring met projecten waarbij verschillende belangen en gevoeligheden een rol spelen.
• Je signaleert en adviseert gevraagd en ongevraagd over wat en hoe de dienst optimaal kan communiceren.
• Je bent resultaatgericht, samenwerkingsgericht, proactief en je komt met verrassende initiatieven en ideeën.

Wat bieden wij?

Een veelzijdige en uitdagende functie voor 32 uur, in een informele en betrokken organisatie. Ons kantoor staat op loopafstand van het station en het centrum van Leiden. We zijn goed bereikbaar met auto, trein en bus, maar er komen ook veel collega’s op de fiets. Ben jij een vroege vogel, begin je liever iets later of wil je je kinderen graag van school halen? Geen probleem, we werken met flexibele werktijden en werkplekken en je kunt ook een deel van je tijd thuiswerken. Bij voorkeur ben je op maandag en vrijdag beschikbaar.
De functie is in schaal 11 (maximaal € 5.997 bij een 36-urige werkweek). Het salaris wordt bepaald op basis van jouw kennis, opleiding en ervaring. Je krijgt in eerste instantie een arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar, bij goed functioneren is de intentie om een vast dienstverband met elkaar aan te gaan. Daarnaast bieden we goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals:
• Reiskostenvergoeding, ontwikkelmogelijkheden en opleidingen
• Een individueel keuze budget (IKB) van 17,05 % van je salaris
• Pensioenopbouw via pensioenfonds ABP

Wil jij als senior communicatieadviseur je steentje bijdragen aan een fijne woon- en leefomgeving?

We horen graag van je! Je kunt je CV en een motivatie (in tekst of beeld) sturen voor maandag 4 maart 2024 naar hr@odwh.nl o.v.v. vacaturenummer 2024-05
Heb je nog vragen of wil je meer informatie? Dan kun je contact opnemen met Noor de Kruif (teamleider Communicatie & Bestuur) via 06 –47 910 019.

Bij voldoende geschikte reacties wordt deze vacature mogelijk eerder van de website verwijderd.
De vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet en bij gelijke geschiktheid gaat de interne kandidaat voor.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.