Archief Algemeen bestuur
Vergaderstukken 26 oktober 2020
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 13 juli 2020. U kunt de stukken ook als zip-bestand downloaden.
- Agendapunt 1: Agenda 26 oktober 2020,
Ingekomen post Gemeente Leiderdorp Taakstelling Gemeenschappelijke regelingen,
Ingekomen post Gemeente Teylingen Informatieverzoek gevolgen en effecten coronacrisis,
Uitgaande post het college van BW van de gemeente Teylingen Informatieverzoek gevolgen en effecten coronacrisis, Ingekomen post PZH (concept); Doorontwikkeling Omgevingsdiensten - Agendapunt 2: Verslag AB-vergadering 13 juli 2020
- Agendapunt 3: Mededelingen uit de dienst (geen stukken)
- Agendapunt 4: Aanbiedingsformulier, Burap 2020
- Agendapunt 5: Strategie voor 2022 - 2025
Vergaderstukken 13 juli 2020
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 13 juli 2020. U kunt de stukken ook als zip-bestand (inclusief nazendingen) downloaden of als zip-bestand (alleen nazendingen) downloaden.
- Agendapunt 1: Agenda 13 juli 2020
- Agendapunt 2: Verslag AB-vergadering 10 februari 2020
- Agendapunt 3: Mededelingen uit de dienst (geen stukken)
- Agendapunt 4: Aanbiedingsformulier, Jaarstukken 2019, Accountantsverslag 2019, Verbeterplan 2020, Annotatie op accountantsverslag 2019
- Agendapunt 5: Aanbiedingsformulier, Begroting 2021 en MJR 2022-2024, Overzicht zienswijzen en reactie ODWH, Zienswijze gemeente Kaag en Braassem, Zienswijze gemeente Leiden, Zienswijze gemeente Leiderdorp, Zienswijze gemeente Noordwijk, Zienswijze gemeente Nieuwkoop, Zienswijze gemeente Oegstgeest, Zienswijze gemeente Voorschoten, Zienswijze gemeente Zoeterwoude, Zienswijze Provincie Zuid-Holland (1,2,3), Zienswijze gemeente Hillegom, Zienswijze gemeente Lisse, brief geen zienswijze gemeente Katwijk en concept zienswijze gemeente Teylingen
- Agendapunt 6: Aanbiedingsformulier, Voortgang Strategienota 2018-2021
- Agendapunt 7: Aanwijzing lid dagelijks bestuur
Vergaderstukken 10 februari 2020
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 10 februari 2020. U kunt de stukken ook als zip-bestand inclusief nazendingen downloaden.
- Agendapunt 1: Agenda 10 februari 2020
- Agendapunt 2: Verslag AB-vergadering 4 november 2019
- Agendapunt 3: Mededelingen uit de dienst (geen stukken)
- Agendapunt 4: Tweede begrotingswijziging 2019 en eerste begrotingswijziging 2020, zienswijzen , zienswijze Nieuwkoop
- Agendapunt 5: Aanpassing tarieven 2020
- Agendapunt 6: Aanbiedingsformulier, Kadernota 2021
- Agendapunt 7: Aanbiedingsformulier, Nota Planning & Control 2020 – 2023
- Agendapunt 8: Aanbiedingsformulier, KPI-set
- Agendapunt 9: Aanbiedingsformulier, Informatieblad PAS, Stroomschema stikstof en Wabo 2.0, Beoordelingskader bouw PAS
- Agendapunt 10: Aanbiedingsformulier, Besluit deelneming WSGO
Vergaderstukken 4 november 2019
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 4 november 2019. U kunt de stukken ook als zip-bestand downloaden.
- Agendapunt 1: Agenda 4 november 2019
- Agendapunt 2: Verslag AB-vergadering 8 juli 2019
- Agendapunt 3: Aanwijzen lid dagelijks bestuur en de toevoeging
- Agendapunt 4: Aanstelling M. Krul-Seen (vertrouwelijk)
- Agendapunt 5: Mededelingen uit de dienst (geen stukken)
- Agendapunt 6: Aanbiedingsformulier Huisvesting, Vragen en antwoorden, Businesscase en berekening, Second opinion huurvoorstel en kantorenmarkt, Overzicht ontwikkeling weerstandsvermogen (nazending)
- Agendapunt 7: Aanbiedingsformulier, Burap 2019
- Agendapunt 8: Tweede begrotingswijziging 2019 en eerste begrotingswijziging 2020
- Agendapunt 9: Afkoop opslag uurtarief Provincie Zuid-Holland
- Agendapunt 10: Aanbiedingsformulier, Besluit 11de wijziging Gemeenschappelijke Regeling, Toelichting 11de wijziging Gemeenschappelijke Regeling
- Agendapunt 11: Aanbiedingsformulier Deelname werkgeversvereniging SGO, VNG brief aan de leden van 21 mei 2019, Berichtgeving VNG stand van zaken WSGO van 7 oktober 2019, WSGO in oprichting (brief 21 oktober 2019), Brochure
- Agendapunt 12: Aanbiedingsformulier, Nota Gemeentelijk uitvoeringsbeleid Vergunningen, Toezicht & Handhaving Milieu 2020 – 2021, Bijlage 1 t/m 5, Bijlage 6: Gemeentelijk uitvoeringskader asbesttaken, Bijlage 7: Gemeentelijk uitvoeringsbeleid (bestuurs-) strafrechtelijke handhaving milieu
Vergaderstukken 8 juli 2019
Naar aanleiding van de vergadering hierbij de presentaties en aanvullende informatie over het PAS.
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 8 juli 2019. U kunt de stukken ook als zip-bestand (inclusief nazending) downloaden of alleen de nazendingen downloaden.
- Agendapunt 1: Agenda 8 juli 2019
- Agendapunt 2: Verslag AB-vergadering 6 mei 2019
- Agendapunt 3: Mededelingen uit de dienst (geen stukken)
- Agendapunt 4: Aanbiedingsformulier, Begroting 2020 en meerjarenraming 2021 - 2023, zienswijzen
- Agendapunt 5: Bestuurlijke conferentie
- Agendapunt 6: Presentatie asbest (geen stukken)
- Agendapunt 7: Presentatie PAS (geen stukken)
Vergaderstukken 6 mei 2019
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 6 mei 2019. U kunt de stukken ook als zip-bestand downloaden.
- Agendapunt 1: Agenda 6 mei 2019
- Agendapunt 2a: Toelichting op Accountantsverslag (geen stukken)
- Agendapunt 2b: Aanbiedingsformulier, Jaarverslag 2018, Accountantsverslag 2018, Sociaal jaarverslag 2018, Brief sisa-correctie
- Agendapunt 3: Verslag AB-vergadering 11 februari 2019
- Agendapunt 4: Benoeming lid dagelijks bestuur
- Agendapunt 5: Mededelingen uit de dienst (geen stukken)
- Agendapunt 6: Eerste begrotingswijziging 2019
- Agendapunt 7: Formatie 2020
- Agendapunt 8: Formatie – norm productieve uren
- Agendapunt 9: Periodieke en bestuurlijke rapportage
- Agendapunt 10: Aanbiedingsformulier, Programmaplan Duurzaamheid
- Agendapunt 11: Aanbiedingsformulier, Programmaplan Omgevingswet
- Agendapunt 12: Aanbiedingsformulier, Voortgang Strategienota 2018-2021 – pijler ontwikkeling van de dienst
- Agendapunt 13: Wet normalisering rechtspositie ambtenaren
Vergaderstukken 11 februari 2019
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 11 februari 2019. U kunt de stukken ook als ZIP-bestand (incl 2de zending) downloaden.
- Agendapunt 1: Agenda 11 februari 2019
- Agendapunt 2: Verslag AB-vergadering 5 november 2018
- Agendapunt 3: Mededelingen uit de dienst (geen stukken)
- Agendapunt 4: Formatie 2019
- Agendapunt 5: Eerste begrotingswijziging 2019
- Agendapunt 6: Aanbiedingsformulier, Kadernota 2020
- Agendapunt 7: Aanbiedingsformuler, Reglement Auditcommissie, Ambtelijke reactie
- Agendapunt 8: Aanbiedingsformulier, Besluit vervanging archiefbescheiden, Handboek vervanging Omgevingsdienst West-Holland, Positief advies provinciearchivaris, Positief advies gemeentearchivaris Leiden, Positief advies gemeentearchivaris Oegstgeest, Positief advies gemeentearchivaris Voorschoten
Vergaderstukken 5 november 2018
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 5 november 2018. U kunt de stukken ook als ZIP-bestand downloaden.
- Agendapunt 1: Agenda 5 november 2018
- Agendapunt 2: Verslag AB-vergadering 9 juli 2018
- Agendapunt 3: Mededelingen uit de dienst (geen stukken)
- Agendapunt 4: Aanbiedingsformulier, Nota Planning & Control 2020 - 2023
- Agendapunt 5: Aanbiedingsformulier, Tweede bestuurlijke rapportage 2018
- Agendapunt 6: Aanbiedingsformulier, Voortgangsrapportage strategienota 2018 - 2021
- Agendapunt 7: Asbesttaken ODWH
- Agendapunt 8: Aanbiedingsformulier, Uitvoeringskader asbesttaken basistakenpakket
- Agendapunt 9: Rondvraag
- Agendapunt 10: Presentatie Bijenlandschap
- Agendapunt 11: Presentatie TenneT
Vergaderstukken 9 juli 2018
Hierbij het definitieve verslag van de vergadering.
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 9 juli 2018. U kunt de stukken ook als ZIP-bestand downloaden.
- Agendapunt 1: Agenda 9 juli 2018
Deel A: Bestuurszaken: - Agendapunt 2: Welkom heten nieuwe AB-leden
- Agendapunt 3: Verkiezing voorzitter
- Agendapunt 4: Benoemen/verkiezen leden dagelijks bestuur
- Agendapunt 5: Instemmen met de agenda
Deel B: Reguliere AB-onderwerpen: - Agendapunt 6: Verslag AB-vergadering 29 januari 2018
- Agendapunt 7: Aanbiedingsformulier, Jaarverslag 2017, Accountantsverslag 2017, Sociaal jaarverslag 2017
- Agendapunt 8: Aanbiedingsformulier, Begroting 2019 en meerjarenraming 2020 - 2022, (concept) zienswijzen
- Agendapunt 9: Aanbiedingsformulier, Eerste bestuurlijke rapportage 2018
- Agendapunt 10a: Asbesttaken ODWH
- Agendapunt 10b: Aanbiedingsformulier, Uitvoeringskader asbesttaken basistakenpakket
- Agendapunt 11: Aanbiedingsformulier, Programmaplan 2018 Omgevingswet
Deel C: Presentatie van de Omgevingsdienst west-Holland
Vergaderstukken 29 januari 2018
Hierbij het definitieve verslag van de vergadering.
Naar aanleiding van het overleg hierbij de aangepaste stemverhouding 2018, de mededelingen uit de dienst, de presentatie Strategienota, de presentatie Omgevingswet en het rapport “Omgevingswet - Eindrapportage impactanalyse afwegingsruimte milieu”.
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 29 januari 2018.
- Agendapunt 1: Agenda 29 januari 2018, oplegnotitie ingekomen post, ingekomen post
- Agendapunt 2: Verslag AB-vergadering 30 oktober 2017
- Agendapunt 3: Mededelingen uit de dienst (geen stukken)
- Agendapunt 4: Aanbiedingsformulier, Kadernota 2019 (nazending)
- Agendapunt 5: Evaluatie uitvoeringsplan strategienota 2013-2017
- Agendapunt 6: Robuustheid fase 2
- Agendapunt 7: Aanbiedingsformulier, Strategienota 2018-2021
- Agendapunt 8: Presentatie Omgevingswet
- Agendapunt 9: Aanbiedingsformulier, Omgevingswet
- Agendapunt 10: Aanbiedingsformulier, Asbestdakenproject
- Agendapunt 11: Aanbiedingsformulier, Plan van Aanpak Energiebesparing in het kader van het Energie Akkoord Holland Rijnland
Vergaderstukken 30 oktober 2017
Hierbij het definitieve verslag van de vergadering.Het conceptverslag van de besloten vergadering is vertrouwelijk naar de leden van het algemeen bestuur gestuurd. Tevens hierbij de "Voortgang overdracht asbesttaak", zoals afgesproken in de vergadering.
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 30 oktober 2017. U kunt de stukken ook als zipbestand downloaden.
- Agendapunt 1: Agenda 30 oktober 2017
- Agendapunt 2: Verslag AB-vergadering 3 juli 2017
- Agendapunt 3: Aanbiedingsformulier, Monitoring Robuustheid fase 2
- Agendapunt 4: Besluit Omgevingsrecht
- Agendapunt 5: Gevolgen nieuwe Cao voor de Omgevingsdienst
- Agendapunt 6: Mededelingen uit de dienst (geen stukken)
- Agendapunt 7a: Presentatie asbest
- Agendapunt 7b: Verkenning overdracht asbesttaak aan de Omgevingsdienst, bijlage
- Agendapunt 7c: Asbestdakenproject en de rol van de Omgevingsdienst
- Agendapunt 8: Omvang algemeen bestuur, bijlage
- Agendapunt 9: Aanbiedingsformulier, Tweede bestuurlijke rapportage 2017
- Agendapunt 10: Strategienota 2018-2021, geannoteerde inhoudsopgave, tijdspad
- Agendapunt 11: Presentatie informatiemanagement (geen stukken)
- Agendapunt 12: Werving nieuwe directeur (besloten)
Vergaderstukken 3 juli 2017
Hierbij het definitieve verslag van de vergadering.
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 3 juli 2017. U kunt de stukken ook als zipbestand downloaden.
- Agendapunt 1: Agenda 3 juli 2017
- Agendapunt 2: Aanbiedingsformulier, Jaarverslag 2016, Sociaal jaarverslag 2016
- Agendapunt 3: Verslag vergadering 8 mei 2017
- Agendapunt 4: Mededelingen uit de dienst (geen stukken)
- Agendapunt 5: Presentatie Klanttevredenheid (geen stukken)
- Agendapunt 6: Aanbiedingsformulier, Begroting 2018 en meerjarenraming 2019-2021, zienswijzen Kaag & Braasem, Leiden, Leiderdorp, Lisse, Noordwijk, Oegstgeest, Teylingen, Voorschoten, Zoeterwoude, Provincie Zuid-Holland
- Agendapunt 7: Aanbiedingsformulier, Eerste bestuurlijke rapportage
- Agendapunt 8: Aanbiedingsformulier, Instructie directeur
- Agendapunt 9: SiSa-correctie, Brief
- Agendapunt 10: Aanbiedingsformulier monitoring Robuustheid fase 2, Monitoringsformat
- Agendapunt 11: Aanbiedingsformulier, Stand van zaken Omgevingswet, Plan van Aanpak
- Agendapunt 12: Aanbiedingsformulier BRZO, Brief PZH
Vergaderstukken 8 mei 2017
Hierbij het definitieve verslag van de vergadering.
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 8 mei 2017. U kunt de stukken ook als zipbestand downloaden.
- Agendapunt 1: Agenda 8 mei 2017
- Agendapunt 2: Mededelingen uit de dienst (geen stukken)
- Agendapunt 3: Verslag vergadering 6 februari 2017
- Agendapunt 4: Presentatie Duurzaam Bouwloket (geen stukken)
- Agendapunt 5: Continuering Duurzaam Bouwloket voor Energieakkoord Wonen - deelprogramma ‘Gebouwde omgeving’
- Agendapunt 6: Procedure werving en profiel nieuwe directeur
- Agendapunt 7: Aanbiedingsformulier Follow-up bestuurlijke conferentie, Plan van Aanpak Robuustheid fase 2 en actiepuntenlijst
- Agendapunt 8: Tweede begrotingswijziging 2017
- Agendapunt 9: Verlengen Nota planning en control, bijlage 1
- Agendapunt 10: Aanbiedingsformulier, Inkoop- en aanbestedingsbeleid
Vergaderstukken 6 februari 2017
Hierbij het definitieve verslag van de vergadering. Tevens ontvangt u het verslag van de bestuurlijke conferentie en de stand van zaken van de implementatie van de Omgevingswet bij de Omgevingsdienst West-Holland.
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 6 februari 2017. Tevens ontvangt u de uitnodiging, het programma, bijlage 2: 'Samenvatting restultaten interviews AB-leden', en bijlage 3: 'Sideletter MT Omgevingsdienst West-Holland' van de bestuurlijke conferentie 'Samen koers bepalen'. U kunt de stukken ook als zipbestand downloaden.
- Agendapunt 1: Agenda 6 februari
- Agendapunt 2: Verslag vergadering 31 oktober 2016
- Agendapunt 3: Vertrouwelijk onderwerp (per mail verstuurd naar de AB-leden)
- Agendapunt 4: 10de wijziging GR ODWH
- Agendapunt 5: Aanbiedingsformulier, Kadernota 2018
- Agendapunt 6: Aanpak betrokkenheid bestuur en gemeenteraad bij de Omgevingsdienst
Vergaderstukken 31 oktober 2016
Hierbij het definitieve verslag van de vergadering.
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 31 oktober 2016. U kunt de stukken ook als zipbestand downloaden.
- Agendapunt 1: Agenda 31 oktober 2016 , brief Ministerie BzK
- Agendapunt 2: Verslag vergadering 4 juli 2016
- Agendapunt 3: Robuustheid fase 1: financiële robuustheid, aanbiedingsbrief AEF, rapport "Second opinion maatregelenpakket ODWH"
- Agendapunt 4: Robuustheid fase 2: takendiscussie (geen stukken)
- Agendapunt 5: Eerste begrotingswijziging 2016
- Agendapunt 6: Aanbiedingsformulier, Tweede bestuurlijke rapportage 2016
- Agendapunt 7: Kwaliteit van de uitvoering VTH taken, Rapportageformat “Robuustheid Kwaliteitscriteria 2.1 ODWH” (bijlage 2)
Vergaderstukken 4 juli 2016
Hierbij het definitieve verslag van de vergadering.
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 4 juli 2016. U kunt de stukken ook als zipbestand downloaden.
- Agendapunt 1: Agenda 4 juli 2016
- Agendapunt 2: Verslag vergadering 9 mei 2016
- Agendapunt 3: Aanwijzing leden DB en voorzitter DB en AB
- Agendapunt 4: Herijking toekomststrategie (nazending)
4.1 Herstel financiele robuustheid (nazending),
4.2 Extra taken tbv robuustheid (nazending) - Agendapunt 5: Aandachtsgebied Nabijheid en Betrokkenheid (geen stukken)
- Agendapunt 6: Begroting 2017 en meerjarenraming 2018-2020
Aanbiedingsformulier, aanbiedingsformulier (nazending 1), aanbiedingsformulier (nazending 2),
Begroting 2017 en meerjarenraming 2018-2020
Zienswijze Kaag en Braassem, Katwijk, Leiden, Leiderdorp, Lisse, Nieuwkoop, Oegstgeest, Provincie Zuid-Holland, Zoeterwoude (nazending) en Oegstgeest (aangepast, nazending 2) - Agendapunt 7: Eerste bestuurlijke rapportage 2016
Aanbiedingsformulier
Eerste bestuurlijke rapportage 2016 - Agendapunt 8: Jaarverslag 2015
Aanbiedingsformulier
Jaarverslag 2015
Sociaal Jaarverslag 2015
Rapport van Bevindingen
Vergaderstukken 9 mei 2016
Hierbij het definitieve verslag van de vergadering.
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 9 mei 2016. U kunt de stukken ook als zipbestand downloaden.
- Agendapunt 1: Agenda AB 9 mei 2016
- Agendapunt 2: Verslag vergadering AB 14 maart 2016
- Agendapunt 3: Toetreding gemeente Voorschoten tot gemeenschappelijke regeling
- Agendapunt 4: Verordening elektronische kennisgeving en bekendmaking
Aanbiedingsformulier
Verordening elektronische kennisgeving en bekendmaking - Agendapunt 5: Klachtenregeling
Aanbiedingsformulier
Klachtenregeling - Agendapunt 6: Herijken toekomststrategie
Vergaderstukken 14 maart 2016
Hierbij het definitieve verslag van de vergadering.
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 14 maart 2016. U kunt de stukken ook als zipbestand downloaden.
- Agendapunt 1: Agenda AB 14 maart 2016
- Agendapunt 2:Verslag vergadering AB 25 januari 2016
- Agendapunt 3: Eerste begrotingswijziging 2016
- Agendapunt 4: Archief- en informatiebeheer
Aanbiedingsformulier
Archiefverordening ODWH - Agendapunt 5: Algemene inkoopvoorwaarden
Aanbiedingsformulier
Algemene Inkoopvoorwaarden voor Diensten
Algemene Inkoopvoorwaarden voor Leveringen
Algemene Rijksvoorwaarden diensten(ARVODI-2014)
Algemene Rijksvoorwaarden leveringen (ARIV-2014)
Vergaderstukken 25 januari 2016
Hierbij het definitieve verslag van de vergadering.
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 25 januari 2016. U kunt de stukken ook als zip-bestand downloaden.
- Agendapunt 1: Agenda
- Agendapunt 2: Verslag vergadering 2 november 2015
- Agendapunt 3: Omgevingswet (geen stukken)
- Agendapunt 4: Kadernota 2017, aanbiedingsformulier
Kadernota 2017 - Agendapunt 5: Overschrijding post “inhuur”
- Agendapunt 6: Presentatie crisisorganisatie (geen stukken)
Vergaderstukken 2 november 2015
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 2 november 2015. U kunt de stukken ook als zip-bestand downloaden.
- Agendapunt 1 Agenda
- Agendapunt 2 Verslag vergadering 6 juli 2015
- Agendapunt 3 Aanwijzing nieuw lid van het dagelijks bestuur (geen stukken)
- Agendapunt 4 Tweede begrotingswijziging 2015
Aanbiedingsformulier en tweede begrotingswijziging 2015
Zienswijze Alphen aan den Rijn
Zienswijze Leiderdorp - Agendapunt 5 Tweede Burap
Aanbiedingsformulier
Tweede Burap - Agendapunt 6 Nota weerstandsvermogen en risicomanagement
Aanbiedingsformulier
Nota weerstandsvermogen en risicomanagement - Agendapunt 7 Aanbesteding accountsdiensten
Aanbiedingsformulier,
Programma van eisen
Offerte aanvraag accountsdiensten - Agendapunt 8 Uitvoeringsbeleid Toezicht en Handhaving 2016 - 2019
Aanbiedingsformulier
Gemeentelijk uitvoeringsbeleid Toezicht en Handhaving 2016 - 2019 - Agendapunt 9 Presentatie "In stappen naar de toekomst"
Vergaderstukken 6 juli 2015
Hieronder vindt u de vergaderstukken voor de vergadering van 6 juli 2015. U kunt de stukken ook als zip-bestand downloaden: deel 1, deel 2, deel 3, deel 4.
- Agendapunt 1: Agenda
- Agendapunt 2: Verslag vergadering AB 19 januari 2015
- Agendapunt 3: Aanbiedingsformulier Benoeming lid van het Dagelijks Bestuur
- Agendapunt 4: geen stukken
- Agendapunt 5: Aanbiedingsformulier 9e wijziging GR
Bijlage 1 Besluit 9e wijziging GR, Bijlage 2 Toelichting 9e wijziging GR - Agendapunt 6: Aanbiedingsformulier Reglement van orde DB
Reglement van orde DB - Agendapunt 7: Aanbiedingsformulier Jaarverslag 2014
Jaarverslag 2014, Sociaal Jaarverslag 2014, Verslag van Bevindingen 2014 - Agendapunt 8: Eerste Begrotingswijziging 2015
- Agendapunt 9: Aanbiedingsformulier 1e Burap 2015, 1e Burap 2015
- Agendapunt 10: Aanbiedingsformulier Begroting 2016 en meerjarenbegroting 2017-2019
Begroting 2016 en meerjarenbegroting 2017-2019, Zienswijze gemeente Hillegom, Zienswijze gemeente Kaag en Braassem, Zienswijze gemeente Katwijk, Zienswijze gemeente Leiden, Zienswijze gemeente Leiderdorp, Zienswijze gemeente Nieuwkoop, Zienswijze gemeente Oegstgeest, Zienswijze PZH - Agendapunt 11: Analyse structurele onderbesteding 2010-2014