Wat betekent het Coronavirus voor Omgevingsdienst West-Holland?

Wij voeren binnen de coronarichtlijnen ons werk zo goed mogelijk uit. Onze medewerkers werken vanuit huis en ons kantoor is vooralsnog gesloten voor bezoekers. We houden u op de hoogte wanneer de Omgevingsdienst weer bezoek kan ontvangen. Vanzelfsprekend zijn wij bereikbaar voor inwoners en ondernemers via post, mail en telefoon.

Bereikbaarheid medewerkers is goed

Wij volgen de richtlijnen van het RIVM. Medewerkers werken thuis en zijn telefonisch bereikbaar op de reguliere werktijden. Ook is video overleg in veel gevallen mogelijk. Dit voorziet in de behoefte om elkaar te zien tijdens een gesprek of groepsoverleg. Onze piketdienst is 24 uur per dag beschikbaar bij calamiteiten.

Wat kunt u van ons verwachten?

Wij proberen binnen de randvoorwaarden van de beperkende maatregelen ons werk zo goed mogelijk uit te voeren. Omdat wij geen bezoek ontvangen op ons kantoor, overleggen we telefonisch of via beeldbellen. Lukt dit niet, dan neemt uw contactpersoon bij de Omgevingsdienst contact met u op. Uiteraard kunt u ook zelf contact met ons opnemen.

Toezichtstaken worden weer langzaam opgepakt. Wij bekijken per situatie of het verstandig is om een inspectie of bezoek uit te voeren. Onze toezichthouders nemen contact met u op om een afspraak te maken. Zij nemen ook de RIVM-richtlijnen in acht. Dat betekent onder andere: geen hand geven, vaak handen wassen en 1,5 meter afstand. 

In gevallen waar er sprake is van veiligheids- of gezondheidsrisico’s zijn wij uiteraard volledig op locatie inzetbaar. Ook daarbij nemen wij ook de coronarichtlijnen in acht. Zoals gebruikelijk kunt u meldingen van overlast online doorgeven en zijn wij 24 uur per dag bereikbaar via de Milieutelefoon: 0888-333555. 
Aanvragen voor omgevingsvergunningen, meldingen etc. worden in behandeling genomen.

Andere vragen?

U kunt ons bereiken op de manier die u van ons gewend bent of via info@odwh.nl dan wel 071-4083100. Wij helpen u graag.

zie hier ook de basisregels van 6 mei 2020